محفل بخاطر یاد و بود از زنده یاد محمود بریالی و اظهار خیر مقدم به هیأتیکه بخاطر خاک سپاری وی به کابل، افغانستان مسافرت کرده است
مشعل مشعل

به تاریخ 24 قوس 1385 خورشیدی (مطابق به 15 دسامبر 2006 میلادی) بخاطر یاد و بود از شادروان محمود بریالی و پذیرایی ازاعضای هیأت تشیع جنازه كه از خارج به افغانستان مسافرت کرده اند، محفلی از سوی جناب حاجی محمد محقق رهبر حزب وحدت مردم افغانستان و وكیل در پارلمان، از ساعت سه تا شش عصر، در تالار بالروم هوتل انتر كانتینتال کابل، برگزارشده بود .

درا ین محفل به دعوت آقای محقق، شماری ازوزرا و اعضای كابینه، معینان برخی از وزارتخانه ها و رؤسای ادارات دولتی جمهوری اسلامی افغانستان، برخی از اعضای شورای ملی، ‌شخصیت های سیاسی، اجتماعی و بزرگان و نمایندگان گروه های مختلف قومی اشتراک ورزیده بودند. دراین محفل افزون بر اعضای هیأت، ازآقای شیر محمد بزرگر رئیس مجلس مؤسسان نهضت فراگیر دموكراسی و ترقی افغانستان و اعضای هیئت اجرائیه این حزب نیز، دعوت بعمل آمده بود.

  درآغاز محفل، آقای بهزادی وكیل هرات در ولسی جرگه از سوی آقای محقق سخنرانی نمود و بمناسبت وفات زنده یاد محمود بریالی، یك تن ازشخصیت های سیاسی و ملی كشور که در مهاجرت وفات نموده و جنازه شان بوطن انتقال و به تاریخ 23قوس 1385 خورشیدی (مطابق به 14دسامبر2006 میلادی) درکابل بخاك سپرده شده است، ابراز تأ سف و همدردی نمود و به هیأت معیتی خیرمقدم گفت. وی ابراز آرزومندی نمود که محفل و شرکت هیأت درامر ایجاد تفاهم بیشتر میان گروه ها و نیروهای مختلف در درون کشور در راه تأمین صلح و امنیت مساعدت نماید.

درجریان محفل صحبتهای تعارفی بعمل آمد و پس از صرف طعام و درپایان، اسد الله كشمند عضوهیأت، به نمایندگی از دوستان همراه از دعوت آقای محمد محقق و برگزاری محفل، قدر دانی نمود و از بزرگداشت نسبت به شخصیت زنده یاد محمود بریالی و پزیرایی ازهیأت سپاسگزاری ابراز داشت. وی نیز، اظهار آرزومندی نمود که شرایطی بوجود آید تا تفاهم و همسویی میان تمام نیروهای جانبدار صلح و امنیت در راستای خدمت به مردم افعانستان تأمین و تقویت گردد.

 

 


December 17th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها